Shopping Cart

Свържете се с нас: support@greenhealthlab.bg

Безплатна доставка на поръчки над  50 лв

Топ 5 полезни храни при проблеми с кръвното

Ако и вие страдате от високо кръвно налягане, най – малкото не сте сами! Хипертонията е едно от най-често срещаните здравословни състояния. Според изследвания близо 80% от хората над  50-годишна възраст страдат от високо кръвно. А при възрастовата група между 40 и 50 години, процентът на хората с хипертония е близо 60%, което прави високото кръвно доста срещан проблем. Ако и вие попадате в тази група и предпочитате да направите корекции във вашето кръвно налягане по възможно най-естествен начин, то сте попаднали на правилното място. И макар да знаете, че високото кръвно налягане ви излага на повишен риск от инфаркт, сърдечни заболявания и други съдови заболявания, може да не знаете, че има начини да понижите кръвното налягане естествено сами. Добрата новина е, че може да започнете, като направите някои простички промени в нещо, което правите всеки ден: храненето. И няма нужда да се бавите – можете да започнете веднага след като следващото хранене се превърти. Със здравословна диета, както и с Hypertension Control – хранителна добавка от натурални съставки на Green Health Lab , може да успеете да понижите и управлявате високото кръвно налягане и да спомогнете за намаляване на нуждата от лекарства. Ще имате и чудесна основа за подобряване на здравето и благосъстоянието на сърцето. Нашата добавка – Hypertension Control е с доказани ползи, за регулиране на кръвното налягане и ограничаване натрупванията в артериите и кръвоносните съдове. Тя намалява високото кръвно налягане и предпазват от проблеми със сърцето. Миксът екстракти от гъби шийтаке, целина, левурда, маточина и чесън са елементите, които спомагат за намаляване на напрежението при високо кръвно, безопасно повишаване нивата на азотен окис в кръвта, стимулиране на кръвообращението, а освен това имат и приятен билков вкус.

Какво е високо кръвно налягане?

Кръвното налягане е силата, с която кръвта изпомпва от сърцето в артериите. Нормалното отчитане на кръвното налягане е по-малко от 120/80 mm Hg. Когато кръвното налягане е високо, кръвта се движи по артериите по-бързо. Това оказва повишен натиск върху деликатните тъкани в артериите и уврежда кръвоносните съдове. Високото кръвно или „тихия убиец“, обикновено не причинява симптоми, докато не се нанесат значителни щети на сърцето. Без видими симптоми повечето хора не знаят, че имат високо кръвно налягане.

Ако не се лекува, високото кръвно налягане може да доведе до сериозни здравословни усложнения, включително инсулт, инфаркт и увреждане на бъбреците. Диетата може да окаже голямо влияние върху кръвното налягане. Солените и сладки храни и храни с високо съдържание на наситени мазнини могат да повишат кръвното налягане. Избягването им може да ви помогне да получите и поддържате здраво кръвно налягане.

Ако имате високо кръвно налягане, Американската сърдечна асоциация препоръчва да ядете много плодове, зеленчуци, постни протеини и пълнозърнести храни. В същото време те препоръчват да се избягва червено месо, сол (натрий) и храни и напитки, които съдържат добавени захари. Тези храни могат да поддържат кръвното налягане повишено.

Нека да разгледаме пет реалистични идеи за диета с високо кръвно налягане, която може естествено да понижи кръвното налягане. Ще изследваме конкретни храни, които могат да помогнат за понижаване на кръвното налягане, както и какви са следващите стъпки към по-добро здраве на сърцето.

  1. Цитрусови плодове

Цитрусовите плодове, включително грейпфрут, портокали и лимони, могат да имат мощни ефекти за понижаване на кръвното налягане. Те са заредени с витамини, минерали и растителни съединения, които могат да помогнат за поддържането на здравето на сърцето ви, като намалят рисковите фактори за сърдечни заболявания като високо кръвно налягане.

5-месечно проучване, включващо 101 японски жени, демонстрира, че дневният прием на лимонов сок, съчетан с ходене, е значително корелиран с намаляването на SBP, ефект, който изследователите приписват на съдържанието на лимонена киселина и флавоноиди в лимоните. Проучванията показват също, че пиенето на сок от портокал и грейпфрут може да помогне за намаляване на кръвното налягане. И все пак грейпфрутът и сокът от грейпфрут могат да попречат на обичайните лекарства за понижаване на кръвното налягане, затова се консултирайте с вашия лекар, преди да добавите този плод към вашата диета.

  1. Сьомга и други тлъсти риби

Мазните риби са отличен източник на омега-3 мазнини, които имат значителни ползи за здравето на сърцето. Тези мазнини могат да помогнат за понижаване на нивата на кръвното налягане чрез намаляване на възпалението и намаляване на нивата на съединения, свиващи кръвоносните съдове, наречени оксилипини. Изследванията свързват по-високия прием на богати на омега-3 мазни риби, с по-ниски нива на кръвното налягане.

Проучване при 2036 здрави хора установи, че тези с най-високи кръвни нива на омега-3 мазнини имат значително по-ниски SBP и DBP, отколкото тези с най-ниски кръвни нива на тези мазнини. По-високият прием на омега-3 също е свързан с по-нисък риск от хипертония.

  1. Домати и доматени продукти

Доматите и доматите са богати на много хранителни вещества, включително калий и каротеноиден пигмент ликопен. Ликопенът е значително свързан с благоприятни ефекти върху здравето на сърцето и яденето на храни с високо съдържание на това хранително вещество, като доматени продукти, може да помогне за намаляване на рисковите фактори за сърдечни заболявания като високо кръвно налягане. Преглед на 21 проучвания заключава, че консумацията на домати и доматени продукти подобрява кръвното налягане и може да помогне за намаляване на риска от сърдечни заболявания и смърт, свързана със сърдечни заболявания.

  1. Броколи

Броколите са известни с многобройните си благоприятни ефекти върху здравето, включително здравето на вашата кръвоносна система. Например, добавянето на тази кръстоцветна зеленчукова храна към вашата диета може да бъде умен начин за намаляване на кръвното налягане. Броколите са заредени с флавоноидни антиоксиданти, които могат да помогнат за понижаване на кръвното налягане, като подобрят функцията на кръвоносните съдове и повишат нивата на азотен оксид в тялото ви.

Проучване, което включва данни от 187 453 души, установява, че тези, които консумират 4 или повече порции броколи на седмица, имат по-нисък риск от високо кръвно налягане от тези, които консумират броколи веднъж месечно или по-малко.

  1. Кисело мляко

Традиционното ни кисело мляко е плътен с хранителни вещества млечен продукт, пълен с минерали, които помагат за регулиране на кръвното налягане, включително калий и калций.

Преглед на 28 проучвания установи, че консумирането на 3 порции млечни продукти на ден е свързано с 13% по-нисък риск от високо кръвно налягане, както и че увеличение от 200 грама на млечни продукти на ден е свързано с 5% намаляване на риска от хипертония.

 Сега е момента да направите стъпките към един здравословен начин на живот и да вземете контрола над кръвното налягане във свои ръце. Една съобразена с по-горните храни диета, както и умерено количество спорт, в съчетание с Hypertension Control са първите крачки към промяната за по – здрав и изпълнен с енергия организъм.

%d bloggers like this: