Shopping Cart

Свържете се с нас: support@greenhealthlab.bg

Безплатна доставка на поръчки над  50 лв

Колко са важни за нас Вит С и Цинкът

Не случайно в студените месеци по традиция, започваме да изкупуваме таблетки витамин Ц, превантивно да се защитим от настинки и да подсилим организма си.  Витамин Ц и цинкът имат много ползи за здравето, включително подпомагане на имунитета, намаляване на риска от свързани с възрастта очни заболявания и подпомагане на зарастването на рани. Витамин Ц също помага за усвояването на желязо, докато цинкът е необходим на организма за създаване на ДНК и за клетъчно делене. Месото и морските дарове са най-добрите източници на цинк, докато зеленчуците са добри източници на витамин Ц. Витамин Ц е основен витамин, което означава, че тялото ви не може да го произведе. Той е водоразтворим и се съдържа в много плодове и зеленчуци, включително портокали, ягоди, плодове киви, чушки, броколи, кейл и спанак.

Концентрациите на витамин Ц в плазмата и левкоцитите бързо намаляват по време на инфекции и стрес. Установено е, че добавянето на витамин Ц подобрява компонентите на човешката имунна система. Витамин Ц допринася за поддържане на целостта на клетките и по този начин ги предпазва от реактивни кислородни форми. По същия начин е доказано, че недохранването или недостигът на цинк увреждат клетъчните медиатори на вродения имунитет като фагоцитоза, естествена активност на клетките убийци и генерирането на оксидативен взрив. Следователно и двете хранителни вещества играят важна роля в имунната функция и модулацията на устойчивостта на гостоприемника към инфекциозни агенти, намалявайки риска, тежестта и продължителността на инфекциозните заболявания.

Ето защо ние, от Green Health Lab, инвестирахме в създаването на хранителна добавка с подсладител Vitamin C + Lalmin® Zn50. Тя представлява суха смес под формата на саше, съдържаща аскорбинова киселина, Lalmin® Zn50 (запазена марка на компанията Lallemand) и янтарна киселина. Допринася за поддържане на имунната система и възстановяване на организма при настинка.

 Аскорбинова киселина

Витамин Ц или аскорбиновата киселина, позната още като L-аскорбинова киселина, е водно разтворим витамин, който е с първостепенно значение за живота. През 1937г. Нобеловата награда за медицина се присъжда на Алберт Сент-Дьорди за неговите проучвания свързани с биологичната роля на витамин Ц. Витамин Ц е антиоксидант – неутрализира потенциално вредните реакции в течните среди на тялото, като кръвта и течността в клетките и около тях. Същевременно усилва действието на други антиоксиданти (витамин А, витамин Е и др.). Освен това, витамин Ц подобрява дейността на белите кръвни телца, които имат функцията да откриват и разрушават вирусите, бактериите и раковите клетки. Стимулира усвояването на желязо (Fe). Витамин Ц подпомага заздравяването на рани, поддържа еластичността на кожата, подобрява устойчивостта към инфекции, помага при високо кръвно налягане, атеросклероза и рак.

Цинк (от LALMIN®Zn 50)

Lalmin® Zn50 е инактивиран изсушен целоклетъчен (Saccharomyces cerevisiae) продукт от дрожди, съдържащ повишени нива на цинк. Естествената ферментация на дрожди е допълнена със стандартизирани нива на цинк; мазният крем се пастьоризира, изсушава на ролка и се смила. Този процес позволява на минерала да взаимодейства с дрожжевите клетъчни компоненти и нежните условия на обработка след това запазват нивото на основните минерали, витамини и други микроелементи, присъстващи в дрождите.

7 впечатляващи начина, по които витамин Ц е от полза за тялото ви

  1. Може да намали риска от хронично заболяване

Витамин Ц е мощен антиоксидант, който може да засили естествените защитни сили на вашето тяло. Антиоксидантите са молекули, които подсилват имунната система. Те правят това, като предпазват клетките от вредни молекули, наречени свободни радикали. Когато свободните радикали се натрупват, те могат да насърчат състояние, известно като оксидативен стрес, което е свързано с много хронични заболявания. Проучванията показват, че консумацията на повече витамин Ц може да увеличи нивата на антиоксиданти в кръвта ви с до 30%. Това помага на естествените защитни сили на организма да се борят с възпалението. Витамин Ц е силен антиоксидант, който може да повиши нивата на антиоксиданти в кръвта. Това може да помогне за намаляване на риска от хронични заболявания като сърдечни заболявания.

  1. Може да помогне за управление на високо кръвно налягане

Приблизително една трета от възрастните имат високо кръвно налягане. Високото кръвно налягане ви излага на риск от сърдечни заболявания, водеща причина за смърт в световен мащаб. Проучванията показват, че витамин Ц може да помогне за понижаване на кръвното налягане както при тези с високо кръвно налягане, така и без него. Той помага за отпускането на кръвоносните съдове, които носят кръв от сърцето, което помага за намаляване на нивата на кръвното налягане.

  1. Може да намали риска от сърдечни заболявания

Много фактори увеличават риска от сърдечни заболявания, включително високо кръвно налягане, високи нива на триглицериди или LDL (лош) холестерол и ниски нива на HDL (добър) холестерол. Витамин Ц може да помогне за намаляване на тези рискови фактори, които могат да доведат до сърдечни заболявания. Например, анализ на 9 проучвания с комбинирани 293 172 участници установява, че след 10 години хората, които приемат поне 700 mg витамин Ц дневно, имат 25% по-малък риск от сърдечни заболявания, отколкото тези, които не приемат добавка с витамин Ц. Интересното е, че друг анализ на 15 проучвания установява, че консумацията на витамин Ц от храни, а не добавки – е свързана с по-нисък риск от сърдечни заболявания.

  1. Помага за предотвратяване на недостиг на желязо

Желязото е важно хранително вещество, което има различни функции в тялото. От съществено значение е за производството на червени кръвни клетки и транспортирането на кислород в тялото. Добавките с витамин Ц могат да помогнат за подобряване на усвояването на желязо. Той прави усвояването на желязо по лесно и бързо. Това е особено полезно за хората на диета без месо, тъй като месото е основен източник на желязо. Всъщност, простото консумиране на 100 mg витамин Ц може да подобри усвояването на желязо с 67%. В резултат на това, витамин Ц може да помогне за намаляване на риска от анемия сред хора, склонни към дефицит на желязо. Ако имате ниски нива на желязо, консумирането на повече храни, богати на витамин Ц или прием на добавка с витамин Ц, може да помогне за подобряване на нивата на желязо в кръвта.

  1. Повишава имунитета

Една от основните причини хората да приемат добавки с витамин Ц е да повишат имунитета си, тъй като той, участва в много части на имунната система. Първо, витамин Ц помага да се насърчи производството на бели кръвни клетки, известни като лимфоцити и фагоцити, които помагат за защитата на организма от инфекция. Второ, витамин Ц помага на тези бели кръвни клетки да функционират по-ефективно, като същевременно ги предпазва от увреждане от потенциално вредни молекули, като свободните радикали. Трето, витамин Ц е съществена част от защитната система на кожата. Активно се транспортира до кожата, където може да действа като антиоксидант и да спомогне за укрепването на бариерите на кожата.

  1. Защита срещу настинки

Витамин Ц може да намали продължителността и да облекчи симптоматиката на настинката, но не предотвратява настинките при повечето хора, според Националния център по допълнителна и алтернативна медицина, част от Националните здравни институти. Изключение правят маратонци и други екстремни трениращи, както и хора, изложени на много студено време, като скиори. За тези групи приемът на 250 милиграма витамин С дневно, може да намали шанса за настинка с 50 процента.

  1. Заздравяване на рани

Витамин Ц е необходим на тялото, за да образува колаген, част от съединителната тъкан на кожата, която играе жизненоважна роля за зарастването на рани, като например порязвания. Цинкът е необходим за образуването и поддържането на кожата и лигавиците. Хората с кожни язви често имат недостиг на цинк, според Службата за хранителни добавки. Освен това недостатъчният витамин Ц може да доведе до скорбут, заболяване, което причинява слабост на съединителната тъкан и кървене от венците.

Цинк: Всичко, което трябва да знаете

Цинкът е хранително вещество, което играе много жизнено важни роли в тялото. Тъй като тялото не произвежда естествено цинк, трябва да го набавяте чрез храна или добавки. Цинкът е необходим за синтеза на ДНК, имунната функция, метаболизма и растежа. Това може да намали възпалението и риска от някои заболявания, свързани с възрастта. Повечето хора отговарят на RDI от 11 mg за мъже и 8 mg за жени чрез диета, но възрастните хора и хората със заболявания, които инхибират абсорбцията на цинк, може да се наложи да го допълнят.

Цинкът е жизнено важен минерал, който тялото ви използва по безброй начини. Всъщност, цинкът е вторият най-разпространен микроелемент в тялото ви – след желязото – и присъства във всяка клетка. Той е необходим за активността на над 300 ензима, които подпомагат метаболизма, храносмилането, нервната функция и много други процеси. Този минерал също е от основно значение за здравето на кожата, синтеза на ДНК и производството на протеини. Цинкът е необходим и за сетивата – вкус и обоняние.

Ползи за здравето

Изследванията показват, че цинкът има многобройни ползи за здравето.

1.Повишава вашата имунна система

Цинкът помага да поддържате имунната си система силна. Тъй като това е необходимо за имунната клетъчна функция и клетъчната сигнализация, дефицитът може да доведе до отслабен имунен отговор. Цинковите добавки стимулират определени имунни клетки и намаляват оксидативния стрес. Например, преглед на седем проучвания показа, че 80–92 mg на ден цинк може да намали продължителността на обикновената настинка с до 33%. Нещо повече, добавките с цинк значително намаляват риска от инфекции и насърчават имунния отговор при възрастни възрастни.

  1. Ускорява заздравяването на рани

Цинкът често се използва в болниците като лечение на изгаряния, някои язви и други кожни наранявания. Тъй като този минерал играе критична роля в синтеза на колаген, имунната функция и възпалителния отговор, той е необходим за правилното излекуване. Всъщност, кожата съдържа относително високо количество – около 5% – от съдържанието на цинк в тялото. Докато недостигът на цинк може да забави зарастването на рани, добавянето на цинк може да ускори възстановяването при хора с рани. Например, в 12-седмично проучване при 60 души с диабетни язви на краката, тези, лекувани с 200 mg цинк на ден, са имали значително намаляване на размера на язвата.

3.Може да намали риска от някои свързани с възрастта заболявания

Цинкът може значително да намали риска от свързани с възрастта заболявания, като пневмония, инфекция и свързана с възрастта дегенерация на макулата (AMD). Цинкът може да облекчи оксидативния стрес и да подобри имунния отговор, като засили активността на Т-клетките и естествените клетки-убийци, които помагат да защитите тялото си от инфекция.

Възрастните, които се хранят с храни богати на цинк, изпитват подобрена реакция срещу ваксинация срещу грип, намален риск от пневмония и повишена умствена работоспособност. Според едно проучване, 45 mg на ден цинк може да намали процента на инфекция при възрастни хора с близо 66%.

Симптоми на дефицит на цинк

Въпреки че тежкият недостиг на цинк е рядък, той може да се появи при хора с редки генетични мутации, кърмачета, чиито майки нямат достатъчно цинк, хора с алкохолни зависимости и всеки, който приема определени лекарства, потискащи имунната система.

Симптомите на тежък недостиг на цинк включват нарушен растеж и развитие, забавена полова зрялост, кожни обриви, хронична диария, нарушено заздравяване на рани и поведенчески проблеми.

По-леките форми на недостиг на цинк са по-чести, особено при децата в развиващите се страни, където в диетите често липсват важни хранителни вещества. Изчислено е, че около 2 милиарда души по света имат недостиг на цинк поради неадекватен хранителен прием.

Тъй като дефицитът на цинк уврежда имунната ви система – увеличавайки шансовете за инфекция – се смята, че дефицитът на цинк причинява над 450 000 смъртни случая при деца под 5 години всяка година.

 Изложената група на риск от недостиг на цинк, включва:

  • Хора със стомашно-чревни заболявания като болестта на Crohn
  • Вегетарианци и вегани
  • Бременни и кърмещи жени
  • Хора със сърповидно-клетъчна анемия
  • Хора, които са недохранени, включително тези с анорексия или булимия
  • Хора с хронично бъбречно заболяване
  • Тези, които злоупотребяват с алкохол

Симптомите на лек недостиг на цинк включват диария, намален имунитет, изтъняване на косата, намален апетит, нарушения на настроението, суха кожа, проблеми с плодовитостта и нарушено заздравяване на рани.

 Естествените източници на цинк са бобови култури като нахут, леща и боб, заедно със семена, ядки и пълнозърнести храни, месо, риба, млечни продукти и яйца. Цитрусовите плодове като портокал, киви, лимон, гуава и грейпфрут са с високо съдържание на витамин С, заедно със зеленчуци като броколи, карфиол, капсикум и брюкселско зеле. Въпреки това, понякога не успяваме да си набавим нужните количества витамин Ц и цинк, ето защо вземете вашата комбинация от витамин Ц и цинк тук:

Витамин C + Lalmin®Zn50

VITAMIN C + LALMIN®Zn50 подпомага:

  • Нормалното функциониране на имунната система
  • Допринася за намаляване на чувството на отпадналост и умора.
  • Благоприятства защитата на клетките от оксидативен стрес.

Подобрете имунната си система с тези две основни съставки!

%d bloggers like this: