Shopping Cart

Свържете се с нас: support@greenhealthlab.bg

Безплатна доставка на поръчки над  50 лв

Как да предпазиш ставите си по време на тренировка

Добрата физическа форма ни носи не само така желаната доза самочувствие, но и добро здраве. Много проучвания доказват, че хората, които тренират страдат по-рядко от различни видове болести, имат повече енергия и дори кожата им е по-изчиствена – но това са само външните показатели. Редовното посещение в залата подобрява мускулната сила и повишава цялостната ни издръжливост. Тренировките доставят кислород и хранителни вещества до тъканите и помагат на сърдечно-съдовата ни система да работи по-ефективно. Когато здравето на сърцето и белите дробове е добро, то и вие имате повече енергия за справяне с ежедневните задължения. Проблем може да бъде ако не се пазите достатъчно и нараните ставите си по време на тренировка. Те играят основна роля за доброто и леко движение на крайниците ни, но изключително лесно могат да бъдат повредени. Болка в коленете, усещане за скованост и проблем с движението – всичко това може да е резултат от липсата на грижи за ставите. Лесно може да избегнете наранявания на ставите, а в следващите редове ще ви дадем и няколко идеи за това как може да се предпазите!

Не подценявайте разгрявката преди тренировка. Ако сте новаци в залата, може би намирате разгрявката за ненужна, но всеки професионален спортист ще ви каже, че именно тя е сърцевината на добрата тренировка. Правилните движения подготвят тялото ни за същинските упражнение след това, като именно това ни предпазва от потенциални травми и наранявания. Какво се случва с тялото ни по време на тренировка:

  • Сърдечният ритъм се увеличава
  • Започваме да дишаме учестено
  • Кръвният поток към мускулите се увеличава
  • Реакциите за освобождаване на енергия към мускулите се задействат.

Нито едно от тези неща не може да се случи изведнъж! На тялото му трябва малко време, за да достигне пиковото си ниво и така да получите желаните резултати. Разгрявката позволява постепенно да се набере нужната енергия и топлина, предпазвайки ви от потенциален стрес и нараняване. Трябва да активирате мускулите си и да мобилизирате ставите, като се фокусирате върху тези, които планирате да използвате по време на вашата тренировка, в зависимост дали ще тренирате ръце, крака, гръб или цяло тяло. Раздвижете ги през пълен обхват на движението им и ги подгответе за по-предизвикателна работа. Ако не сте фен на залите, а предпочитате домашните тренировки, интернет е пълен с видеа, които ще ви дадат идеи за разгрявка в домашни условия.

Удобните обувки са тайната не всеки добър спортист. Независимо от вида тренировка, обувките трябва да осигуряват омекотяване, стабилност и комфорт, като същевременно трябва да са достатъчно гъвкави и да дават свобода на краката ни. Звучи почти невъзможно, нали? Според много специалисти е добре някои упражнения да се правят дори на бос крак, но това бихме могли да си го позволим след много години предварителни тренировки и укрепване на мускулите около ставите, за което ще говорим по-късно. „Стабилните обувки отнемат тежестта от стъпалото, което е важно за хора с проблеми в тазобедрената става, коленете, стъпалата или глезените“, казва д-р Фрей. Всеки крак е различен, затова и обувките е добре да се мерят на място. Сводовете на краката ви могат да бъдат високи, нормални или паднали – тази информация е от решаващо значение за избора на маратонки. Например при обувките за бягане основният фактор е способността за компресия. Приблизително на всеки шест месеца трябва да ги сменятеи, защото износените обувки причиняват необичайни напрежения върху ставите и това може да доведе до множество проблеми. Добре е да анализирате модела на походката си, като за това може да ви помогне лекар-ортопед или в някои специализирани магазини за маратонки, където имат нужната техника за това.

Тренировките са основата на доброто здраве. Когато тепърва започваме да тренираме е важно да подбираме упражненията си така, че да укрепим мускулите около ставите и с това да допринесем за допълнителната им защита. Целта, към която трябва всички да се стремим е баланс между аеробна активност, упражнения за гъвкавост и мобилност, както и укрепване на мускулите.

  • Кръстосаните тренировки са популярен начин да внесете разнообразие в рутинните си упражнения. Те смесват различни спортни дисциплини като плуване, колоездене, бягане и др. и носят множество ползи за нашето тяло. Важно е преди да се насочим към този тип тренировки да се посъветваме със специалист дали те са подходящи спрямо нашата възраст и тегло.
  • Упражненията за гъвкавост и разтягане ни позволяват да поддържаме пълния обхват на движение, който ставите могат да постигнат. Йога, пилатес и други подобни тренировки подготвят телата ни за по-интензивни упражнения.
  • Ако искате да се насочите към аеробните упражнения, то препоръчваме да започнете с ниска интензивност. С напредване на възрастта трябва да избягвате тренировки със силно въздействие въру ставите – бягане, скачане на въже и някои кардио тренировки от залите. Препоръчваме да се консултирате с вашия лекар или професионален треньор, който ще ви насочи към най-добрите аеробни упражнения, с които едновременно да постигнете добра форма и да предпазите ставите си.
  • Не се страхувайте от тежестите! По света витае мит, че с тежестите идват и големите мускули, но това изобщо не е вярно. Тренировките с тежести поддържат мускулите здрави и позволяват добра стабилност на ставите.

Понякога освен правилните упражнения и обувки, имаме нужда от още малко помощ, за да подобрим състоянието на ставите ни. Flex control – за здрави стави и свободно движение ще ви помогне във всяка една тежка за мускулите, ставите и сухожилията ситуация. Ще овладее напрежението и болката в тялото, и ще ви донесе успокоение при преумора или физическо натоварване. Лесно можете да включите в ежедневието Flex Control – просто разтворете във вода и изпийте по време на хранене.

Flex control – за здрави стави и свободно движение

Дайте нов живот на вашите стави.

Хранителна добавка, която подпомага укрепването, мобилността и подвижността на ставите ви. Билков микс, за да върнете радостта от движението.

%d bloggers like this: